Bli återförsäljare

Försäljare brukar gilla siffror, så låt oss börja med dem. Grafiken visar Mr. Paninis kraftigt växande försäljning i den svenska dagligvaruhandeln sedan paninin introducerades i Sverige 2016. Produkterna har haft en försäljningsutveckling på 197 procent om man jämför 2018 med 2017 och med imponerande 360 procent om man jämför 2018 med 2016. Detta kan sammanfattas med ett ord: succé!

För oss på Mr. Panini är siffrorna ett glädjande bevis på att det inte bara är finländarna som gillar panini, denna frasiga läckerhet faller uppenbarligen också svenskarna i smaken. Mr. Panini har en mångsidig produktfamilj med bred användarbas. Efterfrågan ökar konstant och vi kan konstatera att Mr. Panini numera är Nordens populäraste panini.

Varför så omtyckt?

En panini från Mr. Panini är snabbmat av högsta kvalitet. Den är ett hantverk som gjorts med största omsorg av färska och högklassiga råvaror. Tillverkningen sker i Sverige, närmare bestämt i paniniköket i Saltsjö-Boo utanför Stockholm. Brödet är naturligtvis svenskt och levereras av det lokala bageriet.

Mr. Panini håller hög kvalitet på sina råvaror:

·         Kyckling och bacon från Sverige

·         Alspånsrökt skinka från Snellmans familjegårdar i Finland

·         Tillsatsfritt kebabkött med högt köttinnehåll (93% nötkött) från Finland

·         Egengjord majonnäs

Vill du sälja varma paninibröd som kunden äter direkt?

I förbutiker och caféer är Mr. Panini ett utmärkt alternativ, som ger ditt sortiment både bredd och klass. Konceptet är enkelt och fungerar i dina nuvarande utrymmen. Paninin tillreds i ett nafs, det enda du som försäljare behöver är en turbougn eller en klämgrill. I turbougn är paninin serveringsklar på endast en minut. I klämgrill värms den i serveringspåse på 250 graders värme i ungefär 4 minuter.

Andra fördelar:

·         Paninin har bra hållbarhet vilket minskar matsvinnet

·         Det finns en panini för alla – även för dem som vill ha vegetariskt, veganskt eller laktosfritt.

·         Många olika smaker och riktigt gott!

·         Bra förtjänst per såld panini, vinstmarginal på cirka 42%

Vill du sälja kalla paninibröd som slutkunden värmer hemma?

Oavsett om du är en grossist i jakt på en lukrativ produkt eller representerar en butik som vill ha bra mat i hyllan är Mr. Panini ett smart val. Konsumenterna känner till varumärket och gillar våra paninibröd. Dessutom är det ju busenkelt för kunden att köpa hem paninin och värma den i ugn på 200 grader i cirka 4–6 minuter.

Andra fördelar:

·         Paninin har bra hållbarhet vilket minskar matsvinnet

·         Det finns en panini för alla – även för dem som vill ha vegetariskt, veganskt eller laktosfritt

·         Bra förtjänst per såld panini, vinstmarginal på cirka 42%

·         Mr. Panini kan hjälpa till med att arrangera lämpliga hyllor i butiken, och även ordna visningar på plats.

Vad tycker våra svenska återförsäljare?

Mr. Panini har blivit en stor succé i svensk dagligvaruhandel under 2017 och 2018. Paninibröden har hittat sin plats både i förbutiker och butiker runtom i Sverige. Johan Svensson på Ica Kvantum i Östersund konstaterar att Östersundsborna har tagit Mr. Panini till sig och att försäljningen rullar på bra.

I förbutiken sker försäljningen direkt från grill eller ugn, serverat i Mr. Paninis serveringspåse. I butiken säljs paninin till slutkunder som sedan värmer sina bröd hemma i ugnen. Butiken är lagret och svinnet är minimalt.

– Det har varit lätt att rada upp fördelarna med Mr. Panini. Svensk bagare, svensk kyckling, övriga råvaror från moderbolaget Snellman i Finland, ny förpackning, hygieniskt vid tillagning och det exklusiva i att grilla direkt ur den unika serveringspåsen är några av faktorerna, säger Johan Svensson.

Johan Svensson påpekar att han och kollegerna satsat mycket på att visa upp sortimentet och få kunderna att upptäcka produkterna. Det har gett resultat, nu ser de att försäljningen och efterfrågan ökar. God exponering i förbutik och butik är en avgörande faktor, annonsering och demo i butik en annan viktig faktor bakom försäljningsframgången i Johans butik.

– Nu när Pulled Vege läggs till hos Mr. Panini så har vi ju även fått en produkt att lägga till det veganska utbudet i butiken, säger Johan Svensson i Östersund.

Vill du veta mer?

Vill du följa med på Mr. Paninis framgångsresa? Ta kontakt så får vi diskutera vidare.